Bob reklambyrå logotyp

GS Kongress

GS

GS–Sveriges nyaste fackförbund organiserar anställda på företag inom skogsbruket, träindustrin och den grafiska branschen.

GS jobbar aktivt för att förbättra villkoren för sina medlemmar i branscher som har framtiden för sig. GS är ett LO-förbund och ingår i Facken inom industrin. GS är också medlem i två internationella fackliga federationer, BTI, Byggnads- och Träarbetarinternationalen och UNI, Union Network International.

Om uppdraget

För ett år sedan fick vi uppdraget att visualisera temat för GS kongress ”Vi växer–tillsammans” Tillsammans med kunden hittade vi ett uttryck som vi kände sammanfattade verksamheten, målen, visionerna och drömmarna.

Nu följde en spännande tid när visionen skulle ta form och realiseras i olika kanaler. Sakta men säkert började det hela ta form. Nya idéer växte fram, andra förkastades. De idéer som vi fortsatte att arbeta med utvecklade sig till slut till scendekorationer, trycksaker, filmer och inte minst ett fullskaligt träd som placerades på golvet inne på Aros Congress Center i Västerås, där kongressen skulle hållas.

Ett år senare kan vi se tillbaka på resultatet av ett hårt och intensivt men samtidigt ett mycket roligt och givande arbete. Lite av detta kan du se här.

GS Filmer

GS Casting

Vad hände egentligen på castingen för GS kongressfilm? Vilka var där? Vad hade de för drömmar? Var det någon som kom för sent? Vilka ska vara med i filmen?

Filmen om GS – Teaser

Under tiden vi jobbade med filmen klippte vi ihop en liten teaser på 10 sekunder som man kunde se på GS hemsida och facebook.

Filmen om GS – 30 sek bioversion

Film är bäst på bio och den sanningen gäller även reklamfilmer. För att så många som möjligt skulle få ta del av GS film gjordes en bioversion som visades på biografer runt om i landet.

Filmen om GS – hela versionen

GS – fackförbundet för skogs-, trä- och grafisk bransch inledde sin kongress den 20 maj med att premiärvisa den långa versionen.

GS Kongress-site

Kongressappen

Augmented Reality (AR) uppstår när man applicerar ett digitalt visuellt lager på verkligheten. På så sätt skapas sinnesintryck som innehåller delar från båda världarna. Resultatet man strävar efter är att dessa ska matcha varandra geometriskt på alla ledder samt att allt sker i realtid.

Det som händer när AR-applikationen startas är att den börjar leta efter en eller flera markörer i verklighetsdelen. Markörens funktion är att sätta igång processen och när den hittat vet applikationen vilken typ av information som skall visas, exempelvis texter, bilder, video eller 3D-objekt.

Bob tog fram en AR-app till GS kongress. Verklighetsdelen bestod här av stortavlor på stan, vepor i kongresshallen och vykort som delades ut. Var och en av dessa var laddade med markörer som utlöste unika animationer i appen. Resultatet var slående. Människorna på bilderna tog ett ett steg framåt och fick liv.

Kongressmaterial

Rapporter

Forskning och utveckling

Marknad

Kongressprogram

Metoder och roller i organisationsbygget

Black

Purple

Petrol

Orange

Foajé

Annonser i fotografiska

Roll ups

GS-trädet

Kongressdeltagare

Mikael Damberg

Kongressombud

Huvudentré

Utomhus-skyway

Läs mer om GS